úterý 2. března 2010

Hope for Haiti

Haiti
Dne 12. 1. 2010 zasáhlo stát Haiti katastrofické zemětřesení. V sutinách zemřelo 200 tisíc lidí.
Tato událost mě znovu přivedla k zamyšlení o tom, jak dokáže být matka příroda nevyzpytatelná. Jak rychle dokáže zničit to, co bylo budováno dlouhý čas a v neposlední řadě i zabíjet. Oběti zemětřesení neměly žádnou možnost se zachránit, utéci či se na otřesy nějak připravit. Tato smutná událost postihla velký počet obyvatel. Záchranářům se potom během dalších dní podařilo ze sutin vyprostit 136 lidí. Nedokážu si ani představit, jak bych se zachovala v situaci, kdy bych byla právě tímto šťastlivcem. Mohla bych se radovat - měla jsem přece neuvěřitelné štěstí a žiji! Na stranu druhou – pravděpodobně jsem přišla o všechno, co jsem měla – včetně své rodiny. Tito lidé musí být velice psychicky zatíženi a myslím, že jejich návrat do běžného života bude velmi těžký.
Vždy, když se dozvím o nějaké podobné přírodní pohromě, která se stane ve světě, říkám si: „Jedná se snad o nějaký trest? Stala by se tato neštěstí, kdybychom byli k přírodě šetrnější?“. Ať zní odpověď na tyto otázky ano či ne, jsem si jistá tím, že můžeme počet těchto událostí alespoň ovlivnit. Třeba tak, že se přestaneme tolik hnát za penězi, budeme více přemýšlet o svých činech a nebudeme si tak vědomě ničit své okolí.
_________________________________________
Školní práce, úvaha :-) Jaký je váš názor?

2 komentáře:

  1. a aka bola tema?ze haiti?

    tak fajn,len nemala by byt uvaha trosku dlhsia?

    OdpovědětVymazat
  2. nene, to měl být jen krátký komentář se zamyšlením nad tím, co se v aktuální době stalo :-)

    OdpovědětVymazat